A rajongóknak, érdeklődőknek...

Vélemények PC-s, konzolos kiegészítőkről, játékokról és egyebekről...

Friss topikok

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

HTML

Borderlands (PC)

2009.12.04. 01:04 | adam350 | Szólj hozzá!

   Habár ez egy összetett játék, nem fogom kivesézni mindenét, mivel nem akarok mindent előre leírni, elsütni, hogy ne legyen benne semmi újdonság...

...Jólvan álomszuszékok, nyissátok ki a csipátok, gyönyörű napunk van, tele lehetőségekkel!

- az intro az, ami engem igazán megfogott, rövid, de hangulatos, akár egy film. Ennek az újszerű FPS-RPG játék elején négy féle karakterből választhatunk, mindegyik különböző különleges képességekkel bír, amolyan "skill", és különböző fegyverfajtákhoz értenek leginkább. Az enyém a katona, azaz Roland volt, amit csak azért szeretnék kiemelni, mert feka, és ehez tényleg hűen szólal meg a játék során, a beszólásai ott vannak. De visszatérve, a már előzetesekben is jól ismert "claptrap" nevű robotok közül, a játék elején ugyanaz üdvözöl minket, mint ami a trailerben, és a főmenüben. Ők is eleget hülyéskednek a játékban.

Welcome to Fyrestone!

  Claptrap barátunktól miután megkaptuk a kezelő modult, nekivágunk a kalandnak, a Vault megszerzésének, amire csak 200 évente adódik lehetőség. Ebben egy angyal lesz segítségünkre, aki az örző, de nekünk segíteni fog eljutni a micsodához. A kaland kezdetén a szintünkhöz megfelelő ellenségeket kapunk, de vannak olyan helyek ellenségekkel, szörnyekkel, amelyek nagyobb szintekkel rendelkeznek, ezekért természetesen több tapasztalatot is kapunk. Nevük mellett életerejüket és szintjüket látjuk, de ha nem vennénk észre, hogy magasabb szintű, a "veszélyesebb" ellenségeket sárga háromszögkeretű felkiáltójel jelzi, amelyeknél pedig szinte biztos a halál, azokat egy vörös koponyával. Ha végeztünk jópár ellenséggel, sajnos néha idegesítően azok pár perccel később újra megjelennek, ellenben a pályaváltások után minden ugyanúgy marad visszatérésnél, ahogy azt otthagytuk. A játékot újrakezdhetjük előző, már fejlett karakterünkkel, ekkor a kezdetektől is szintünkhöz méltó ellenfeleket kapunk, így is felfejlődhetünk a maximális, 50-es szintre. A játék világa egyedi, és lenyűgöző! Alig van olyan hely, ami élettelen lenne.

Feladatok

  A missziók a játékban tulajdonképpen a történet, persze néha egy kisebb dolog is adódik, aminek amúgy nem sok köze van a főtörténethez. Feladatokat emberek, claptrapek, és a városon belüli "Bounty Board"-ok adhatnak, elválalásuk előtt láthatjuk annak nehézségét, szintjét, és ha sikeresen elvégezzük kapunk érte tapasztalatot, pénzt és esetleg fegyvereket, egyéb hasznos dolgokat. Itt jegyezném meg, hogy a játékban legalább 12.000 különböző fegyver található, és hogy ne legyen unalmas, a gép generál mellé színt, szintet, erősséget, egyéb különleges képességeket más hadi cuccokhoz is. A feladatok nagy része nagy távval jár, de szerencsére csak ott kell gyalogolnunk, ahol nincs autóteleportáló, vagy ahol nem tud tovább menni különleges járművünk. Az autó színét és fegyvernemét változtathatjuk, és ha esetleg elhaggyuk valahol, egy ilyen "autospot" helyen akár egyből visszateleportálhatjuk magunkat bele.


Rakk Monsta'

  Én mondjuk igazán nagy dögöket vártam, de egy kicsit csalódtam. Aki nagy szörnyeket akar írtani, ne várjon sokat a játéktól. Habár van egy félelmetes méretű, de azon kívűl inkább rang szerint nőnek a szörnyek, amik vannak dögivel az utunk során. Ahogy az ember feje a legjobban sebezhető, és ezért külön "critical" pontokat kapunk, a szörnyeknek is lesz gyenge pontjuk. A fantáziát viszont kicsit nyomathatták volna jobban, mert így is akad egy két alulfejlett, életképtelen példány, de nekem akkor is tetszettek.

Konklúzió

  Végeredményben a játék magával ragadó, a hangok, zenék szuperek, viccekben sem szegényes, még az automaták is feldobják az embert. Nagyon egyedi FPS-RPG-t sikerült alkotniuk a fejlesztőknek, de a kiadást kicsit elhamarkodták. Vannak idegesítő hibák, többek közt a láthatatlan falak (Unreal motort gyengén használták ki), kőfal-szőnyegek, tárgyak, amikbe csak simán belesétálhatunk, mikor lehetetlen lenne. Ezeket többé-kevésbé javítják a patchek. A sztorija alapvetűen állati jó, de szerintem igen csak elcsapták, pláne a végét... Ennek hiánya miatt várjuk a DLC-ket, amik PC-re később érkeznek, de érdemes megvárni, garantálhatom! A végleges játék a tavalyi, és a korai előzetesektől nagyon eltér még stílusban is. Mindezek mellett kötelező darab, haverokkal, többen, coopban nagyon jó móka, azoknak akik értékelik az ilyesfajta játékokat!

 



7.5/10
Borderlands (PC, PS3, X360)
2009. október - Gearbox Software, 2K Games

Címkék: teszt pc ps3 test xbox 360 playstation 3 x360 borderlands

A bejegyzés trackback címe:

https://gamerhns.blog.hu/api/trackback/id/tr691572769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása